Cea mai jalnica scuza (si cum sa o transformi)


Ola! Si bine te-am regasit!

Se spune ca “persoana care este cea mai flexibila va fi cea care va conduce sistemul”. Astazi insa, pentru mine, aceasta flexibilitate a avut un efect cu totul si cu totul neasteptat!


Povestea (pe scurt): din cand in cand unul dintre mentorii mei imi “ridica cate o minge la fileu” provocandu-ma sa devin mai bun. Azi, de exemplu, Dorel Butuca mi-a propus un subiect foarte suculent si interesant de dezbatut. Si parea o idee minunata, chiar daca eu aveam alte planuri. S-a intamplat insa ca in acel moment sa inceapa sa ma deranjeze un gand…

…“NU e momentul !” (pentru ceea ce vroiam eu)….

Si asa a inceput o adevarata sarabanda a gandurilor. "NU e momentul!", o insiruire de cuvinte “salvatoare” pentru multi dintre cunoscutii mei. Pentru mine insa, (in aceasta formulare) reprezinta insa cea mai jalnica scuza! Iar cand spun asta ma gandesc la clipele in care am auzit-o si la oamenii care chiar credeau asta. Mai interesant este ca privind retrospectiv am constatat ca, de fapt, acest “NU e momentul!” a reprezentat o lespede funerara pusa deasupra unor proiecte extrem de interesante cand acestea au intampinat doar o mica piedica. Sau, cum ar spune Les Brown

“Cimitirul este cel mai bogat loc de pe pamant!
Pentru ca aici veti gasi toate sperantele si visele care nu s-au implinit niciodata, cartile care nu au fost niciodata scrise, cantecele care nu au fost niciodata cantate, inventiile care nu au fost niciodata impartasite, leacurile care nu au fost niciodata descoperite.
Toate pentru ca cineva s-a temut prea mult sa faca acel prim pas, sa faca fata problemelor sau sa fie hotarat sa-si indeplineasca visul.”

Si nu e nimic macabru in cuvintele de mai sus! La cate idei, planuri, actiuni, nu am renuntat fiecare dintre noi din diverse motive?... “NU e momentul!” … Stiu ca si tu ai avut de multe ori aceasta scuza, nu-i asa? Iar acum, cand stai si rememorezi acele momente, esti aproape de acord cu mine. Si totusi, simti ca lipseste ceva, un cuvant ce poate sa repuna in miscare roata creativitatii si sa te duca mai departe si mai departe decat ti-ai putea imagina acum.
Cunosc o multime de proiecte care nu au reusit “din prima”, idei care nu au devenit realitate “peste noapte”, vise care au avut nevoie de remodelari si adaptari ca sa “prinda viata”. Si totusi, foarte multe dintre ele au ajuns povesti de succes! Cum s-a putut intampla asa ceva?


Asa cum simteai si tu, din distructivul discurs “NU este momentul!” lipseste un cuvant care de cele mi multe ori poate aduce succesul. Pentru ca un proiect, o idee, un vis ce ne inflacareaza, ne energizeaza sau extaziaza la un moment dat nu se poate analizea o singura data pentru ca apoi sa ajunga sau nu in cosul uitarii. Ci se studiaza INCA o data, si INCA o data si INCA o data. Un prieten mi-a marturisit mai demult ca are un carnetel in care si-a notat mai toate ideile pe care INCA nu le-a pus in practica. Din cand in cand isi “arunca un ochi” pe filele scrise si constata ca: unele proiecte s-au realizat intr-o alta forma complet diferita de varianta initiala, altora tocmai “le-a venit momentul” sau (cele mai multe) reprezinta un izvor pretios de creativitate pentru noi obiective.
Nu-i asa ca foarte rar exista “drumuri drepte” in ceea ce intreprindem? Uneori stagnam, alteori ne oprim sa rezolvam altceva sau pur si simplu invingem provocarile cu care ne confruntam in realizarea visurilor noastre. Insa cand nu uitam de visul nostru si reusim sa il indeplinim, cum ne simtim? Ne umplem de bucurie, de incredere, de energie si fericire. Moment in care zambim si ne amintim cum cautam rezolvari spunandu-ne “NU e momentul INCA !”, nu-i asa?


Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De la "disconfort" la "FERICIRE SI ENERGIE" !

Povesteste-mi despre 2020, anul ZERO al TRANSFORMARII TALE!

Un nou inceput - proiectul "Slefuim Orizonturi"